Simon Lévelt met blikken van The Box op weg naar verpakkingsvrij winkelen

27-05-2024

Simon Lévelt, premium speciaalzaakformule met 40 speciaalzaken met koffie en thee,  heeft een belangrijke stap voorwaarts gemaakt op het gebied van duurzaamheid  door het introduceren van 'verpakkingsvrij winkelen'. Dit initiatief stelt klanten in staat om een milieuvriendelijke keuze te maken door hun koffiebonen of theeblends te verpakken in herbruikbare blikken in plaats van in plastic verpakkingen. The Box is al 10 jaar blikkenleverancier voor Simon Lévelt en samen hebben we deze duurzame verpakkingsoplossing ontwikkeld.

Het concept van verpakkingsvrij winkelen sluit naadloos aan bij de duurzame visie van Simon Lévelt, waarbij ze staan voor 'premium biologisch'. Het bedrijf zet zich in voor het verminderen van hun ecologische voetafdruk en het promoten van milieuvriendelijk shopgedrag .

Linda Do, category manager bij Simon Lévelt, legt uit hoe de samenwerking met The Box bijdraagt aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf.

Co-creatie van blikverpakkingen, zo werkt dat

"Wij bekijken welke producttypes er nodig zijn; zoals de gewichtsinhoud, welk product er in het blik gaat en ga zo maar door. Onze eigen designer maakt de designs en bewaakt daarbij onze huisstijl. Het team van The Box controleert of de inhoudsmaten kloppen en test of het aantal gram waarvoor het blik is gemaakt, klopt. Vervolgens worden de afmetingen van alle blikken vastgesteld, zodanig dat ze trapsgewijs van groot naar klein lopen en rekening houdend met de hoogte van onze schappen, die wat lager zijn, zodat de blikken er goed in passen.

“De kleuren en de positie van het logo worden vastgesteld, waarna The Box  een uitgevouwen versie laat maken. De producent maakt dan een sample. Als het sample aan de verwachtingen voldoet, wordt de productie van een grote oplage in gang gezet. “

Vakkennis en communicatie

Linda benadrukt het belang van de nauwkeurige testen en aanpassingen om ervoor te zorgen dat de blikken voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen. "Een blikverpakking lijkt rechttoe rechtaan, maar er is echt vakkennis bij nodig en die hebben ze bij The Box."

Naast technische vaardigheden, is in Linda’s ogen betrokkenheid en communicatie vanuit de leverancier minstens zo belangrijk. "Er wordt altijd snel en duidelijk gecommuniceerd en dat werkt prettig. Dat is belangrijk, want we zijn nog lang niet klaar. We willen graag nog meer kleuren gaan aanbieden en we zijn al bezig met het ontwikkelen van een limited edition blik voor de feestdagen. We willen met de ontwikkelde blikken en onze producten een aantrekkelijke set creëren  voor in de eindejaarscollectie."

De samenwerking tussen Simon Lévelt en The Box is een voorbeeld van hoe bedrijven met gedeelde waarden en expertise kunnen samenwerken om duurzame oplossingen te ontwikkelen, die zowel een positieve impact hebben op het milieu als de consumentenervaring.

Ontdek meer over het verpakkingsvrij winkelen bij Simon Lévelt.

 Simon Lévelt met blikken van The Box op weg naar verpakkingsvrij winkelen