In opdracht van Perfetti van Melle, een grote producent en internationale speler op gebied van zoetwaren, mochten wij dit bijzondere blik maken. Perfetti van Melle heeft aan paraplu aan merken, waaronder Smint, Fruitella en Mentos. Ter ondersteuning van de internationale “Hello”-campagne van Mentos, onder andere bekend van tv, maakten we dit kleurrijke en vrolijke blik. Aanleiding hiervoor was dat Mentos het merk wilde versterken in de Duty Free markt: het winkelgebied achter de douane die u op internationale luchthavens over de hele wereld tegenkomt. Het kleurrijke blik kan een leuke verrassing zijn die de (zaken)reiziger vanaf de luchthaven voor het thuisfront meeneemt.
Misschien was het u al opgevallen, maar qua vorm is het blik een proportionele uitvergroting van het bekende Mentos-snoepje. Het snoepje verpakt als het ware zichzelf! We hebben het blikje full colour bedrukt en voorzien van een preeg aan de bovenzijde. Het is een tweedelig blik, bestaande uit een bodem en een deksel/romp. Zowel de romp als het deksel zijn diepgetrokken.
Om de branding verder te versterken heeft onze klant het blik in een kartonnen display verpakt. Dit resulteert in een prachtig eindresultaat, waarbij het blik in de schappen goed opvalt. Al met al heeft deze opdracht geresulteerd in een succesvolle Duty Free-actie waar we met plezier op terug kijken.
Nieuwsgierig naar onze andere promotionele blikken? Wij maakten ook een blik op maat voor Kiwi.